06.01.2012 Siena

Idag har jag varit i Siena med Evelyn! Vi möttes upp runt tolv inne i Florens för att ta bussen tillsammans till Siena. På bussen så fick jag en jääätte söt spegel utav henne ifrån Taiwan. Vi råkade ta den långa bussen så vi sov typ mer än en timme på vägen upp mot Siena. Väl där så gick vi till favorit cafét och insåg att dom har moderniserat sig lite och blivit en vin/kaffe bar! Väldigt fint inredning, men den till talade varken mig eller Evelyn speciellt mycket, så vi drack våran kaffe och åt våran macka sen gick vi vidare. Vi skulle ha träffat Marine och Fabio men när vi väl kommer dit (jag smsade både igår och idag) så skriver dom att det är någon jävla helgdag idag i Italien, så dom var hemma hos Fabios familj. Men vi bestämde att vi skulle träffas nästa vecka istället! Jag och Evelyn tog en promenad och gick igenom alla affärer, tillskillnad från Sverige så började Italiens rea igår, så det var mycket att kolla på. Fick med mig en hårborste, ett par strumpor och ett par strumpbyxor hem. Efter affärerna så gick vi vidare till Duomo och gick in där. Jag bodde i Siena i 6 månader förut och har aldrig ens haft tanken på att gå in där. Men ni skulle ha sett, det var så jävla ballt. Åkte hem efter en glass och lite snack, kommer hem till nylagad mat och sen tog jag en varmdusch och nu sitter jag här. Ska strax bjuda på en bildbomb, ska bara försöka att lösa hur man gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0