05.01.2012 - Lunch

Har nu suttit och ritat med tjejerna i någon timme och pratat med mamman.
Det är lite svårigheter i språket men det funkar, vi förstår varandra. Just nu håller jag på att laga mat, det blir pasta med kyckling till barnen till lunch, själv har jag inte så stor matlust just nu.
Ikväll blir jag och barnen ensamma då Clarice jobbar natt inatt, men det ska nog gå bra, och imorgon är jag som sagt ledig.
För alla som inte vet så har jag nu inte flyttat till Italien för att plugga, utan denna gång är jag här och jobbar som Au pair - baby sitter för en super gullig familj en bit utanför Florens. Jag ska stanna här till i början av Juni och arbeta och lära känna dom. Barnen är super gosiga och även mamman. Jag har inte träffa pappan i familjen än då han är i Afrika för att arbeta. Han jobbar som arkitekt och hon är sjuksköterska.
Det kommer bli dåligt med bilder ett tag över då min kamera är paj så jag har inget att fota med. Men jag hoppas (jag vet att mamma läser) att hon har en ny kamera till mig då hon kommer ner eller skickar ner en! Nu blir det lunch, återkommer efter lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0